mammamiaoglillepia

For store med små.

onsdag, januar 10, 2007

For barnets skyld? For min skyld? Unnskyld.


Skal vi begynne med grøt? Det virker som om han ikke blir mett. (Han spiser så ofte om natten, og jeg blir trøtt om dagen.) Skal vi prøve å avvenne han med mat om natta? Han er jo blitt et halvt år nå. (Det er seks måneder siden jeg sov mer enn fire timer i strekk.) Skal vi forsøke å legge han til samme tid hver kveld? Han har sikkert godt av å komme inn i en rytme. (I hvert fall har jeg det, og Alle elsker Raymond begynner klokka halv åtte ). Skal vi slutte å bysse han i søvn? Han har sikkert godt av å finne roen selv. (Han veier jo snart sju kilo, og jeg er blitt så stiv i nakken, og.) Skal vi la han være hos bestemor på lørdag? (Han har sikkert godt av å være med andre, og jeg har definitivt godt av å være på kafé med venninnene.)